בכנס מפתחי משחקים GDC שנערך בימים אלה חשפה חברת Nvidia שתי הדגמות של יכולות טכנולגיות ה-DLSS וה-RayTracing של החברה על מעבדי ARM של חברת MediaTek. זהו צעד חסר תקדים המציג את היכולות הטכנולוגיות של Nvidia בפלטפורמות חדשות שלא נתמכו בעבר.
ההדגמות מהוות אבן דרך להבאת היכולות הגרפיות של Geforce RTX בשילוב עם מחשבים מבוססי מעבדי ARM.
הדמו שהוצג בכנס GDC הציג את יכולות טכנולוגיות ה-DLSS וה-RayTracing של חברת Nvidia בזמן אמת על גבי מעבד ARM בפעם הראשונה אי פעם באמצעות המשחק Wolfenstein:. Youngblood.
הדמו השני ש-Nvidia הציגה ביחד עם TekMedia את The Bistro תכנת הדמיית תלת מימד שעושה שימוש בטכנולוגיית RTXDI (RTX Direct Illumination) ו- NDR (Nvidia Optix Ai Acceleration Denoiser).
ההדמיות רצו על על גבי המעבד Kompanio 1200 המבוסס על ארכיטקטורת ARM בשילוב עם כרטיס Geforce RTX 3060.
ההדמיה התאפשרה הודות להתאמות שערכו מהנדסי Nvidia למספר ערכות פיתוח "SDK" של טכנולוגיית RTX.
השימוש בערכות הפיתוח של טכנולוגיות RTXDI, NRD ו-RTXMU בשילוב עם מעבדי ARM זמינות כבר היום עם מערכות Linux ו-Chromium, כשערכות הפיתוח של טכנולוגיות DLSS ו-RTXGI יהיו זמינות בקרוב.
ניק פנוורדן (Nick Penwarden), סנן נשיא להנדסה ב-Epic Games אמר:
לתמיכה של טכנולוגיות NVIDIA RTX עם מעבדי Arm ו-Linux יש פוטנציאל אדיר למשחקים וגם לתעשיות אחרות, כמו תעשיית הרכב, שם יצרניות מבצעות שימוש במנוע הפיתוח Unreal Engine לא רק עבור ויזואליזציה, אלא גם לטובת מערכות מולטימדיה ועיצוב תא נהג דיגיטלי, ועוד הוסיף ואמר: אנחנו תמיד מקבלים בברכה פיצ'רים עוצמתיים וחדשים וערכות פיתוח מעודכנות אותן ניתן למנף למגוון פלטפורמות.
ג'ים קג'לין (Jim Kjellin), סמנכ"ל הטכנולוגיה ב-MachineGames אמר:
Wolfenstein Youngblood הוא משחק ה-PC הראשון שמציע את הביצועים של כרטיסי RTX על גבי מערכת מבוססת Arm. משחק המבוסס על מנוע ה-iD Tech שרץ על גבי מעבד מבוסס Arm עם תמיכה ב-Ray Tracing מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במסע שתוצאותיו יהיו הרבה יותר פלטפורמות משחק הזמינות לכל מפתחי המשחקים.